Willems Gerechtsdeurwaarders en Incasso heeft in samenwerking met Watermelon uit Utrecht chatbot Willie gelanceerd! Debiteuren kunnen 24/7 antwoord krijgen op hun vragen rondom incasso. Met de interactieve chatbot verbeteren wij de bereikbaarheid en toegankelijkheid van ons kantoor. Wij willen voorop lopen in de branche en daarom hebben wij afgelopen maanden veel tijd gestopt in het optimaliseren van de chatbot. Inmiddels beantwoordt Willie tientallen chats per dag.
Veel mensen hebben nog nooit te maken gehad met een gerechtsdeurwaarder. Als ze na een dag werken verrast worden met een brief, dan geeft dat vragen en spanningen. Om slapeloze nachten te voorkomen geeft onze chatbot direct antwoord op prangende vragen. Ons team heeft er bewust voor gekozen om de chatbot luchtig te houden. Incasso is een serieuze zaak, maar de chatbot praat in ‘menselijke’ taal en geeft af en toe ook nog een knipoog.
“We innoveren constant en willen met de tijd meegaan. Toegankelijkheid vergroten hoort daar zeker bij.” – Barry den Blanken
Samenwerking met Watermelon
Het Utrechtse bedrijf Watermelon heeft ons afgelopen maanden begeleid naar het ontwikkelen van Willie de chatbot. In de zoektocht naar een geschikte chatbot partij sprak hun aanpak en gebruiksvriendelijke builder ons erg aan. Onze collega’s Barry den Blanken en Ryan Wagijo hebben dit project begeleid en ervoor gezorgd dat de chatbot optimaal is ingericht. Gesprekken die heel normaal verlopen zijn aan de telefoon hebben we nu allemaal in stappen in een flow verwerkt.
Op de website van Watermelon staat een uitgebreide case beschreven van het ontwikkelproces. Deze kunt u lezen via deze link. We zijn erg tevreden over de samenwerking.
Gebruik van de chatbot Willie
Sinds de livegang van onze chatbot zien we een toenemend gebruik. Per dag vinden er tientallen gesprekken plaats. Vooraf hadden we verwacht dat de meeste vragen aan het einde van de dag zouden komen, maar we zien ook een piek in de ochtend. We vermoeden dat dit mensen zijn die onderweg zijn naar hun werk zijn nog vragen hebben over hun dossier. Met onze chatbot kunnen we dag en nacht mensen antwoord geven op hun vragen.
Wilt u zelf onze chatbot uitproberen? Rechts onderin uw scherm ziet u Willie verschijnen. Klik op zijn rode hoofd en begin een chat. Heeft u feedback op of een tip voor onze chatbot? Stuur ons dan een e-mail en wij gaan het bespreken.
Innovatief in de incassobranche
Als kantoor willen wij vooroplopen in de incassobranche. We zien dat debiteuren en opdrachtgevers op ieder moment van de dag op zoek zijn naar antwoorden op hun incassovragen. Met een chatbot is ons kantoor 24 uur per dag en 7 dagen bereikbaar en dat is innovatief in de branche. Wij volgen de laatste (technologische) trends en passen dit zo goed mogelijk toe in onze dienstverlening.
Wilt u op de hoogte blijven van de laatste ontwikkelingen in de incassobranche en ons bedrijf? Volg ons dan op LinkedIn of lees onze recente blogs.