Nog maar een paar dagen en dan zit het boekjaar 2020 er weer op voor veel organisaties. Het was allerminst een rustig jaar. Waar we in de eerste maanden druk bezig waren met plannen en omzetprognoses gooide in maart corona abrupt roet in het eten. De maatschappij is hard veranderd en beslissingen met veel impact vanuit de politiek worden last-minute genomen. Wees daar dus ook in 2021 als bedrijf op voorbereid. Voor nu wensen wij u fijne feestdagen en een gezond 2021!
1 keuring = 4 certificaten
Om de kwaliteit in onze dienstverlening zo hoog mogelijk te houden hebben we afgelopen jaren veel tijd en geld geïnvesteerd in een kwaliteitsmanagementsysteem. Vanuit onze backoffice beheren we alle communicatie en processen. Daarnaast trainen we onze medewerkers regelmatig. Aan het eind van ieder jaar krijgen we een audit van onze processen. Ook dit jaar was de auditor erg te spreken over onze processen en kwaliteitsborging. We hebben dan ook wederom de ISO-certificaten 9001:2015, 27001:2013 en ISEA 3402 type 2 in ontvangst mogen nemen. Daarnaast zijn wij positief ge-audit op de KBvG Normen voor kwaliteit. Een mooie waardering voor ons kantoor!
Samenvatting van 2020
Afgelopen jaar hebben we wekelijks interessante nieuwsberichten met u gedeeld op onze website en op social media. Aan de hand van deze artikelen kunnen we een samenvatting maken van 2020.
Het begon in januari, dat het aantal faillissementen in de retail bovengemiddeld hoog lag. Veel kledingwinkels hebben toen de deuren moeten sluiten. Daarnaast zorgde veel verkeerde loonbeslagen voor meer armoede. In februari deelde we een checklist met 13 punten voor het kiezen van een incassobureau. In maart begon de coronacrisis en namen ook wij maatregelen. Niet lang daarna startte de campagne ‘Bellen is oplossen’ en schreven we artikelen over wie de bank is, de stijging van incassozaken en schuldhulpverleners die een stijging van hulpvragen verwachten.
Ondertussen lanceerden we onze eigen chatbot Willie! Een project waar we lang aan hebben gewerkt. Met deze chatbot kunnen debiteuren en bedrijven 24/7 bij ons terecht voor vragen. Dagelijks maken mensen gebruik van onze chatbot. Tijdens de zomer schreven we artikelen over debiteurenbeheer en dat alle economische signalen op rood staan. Verder had het CBS een gedegen onderzoek gedaan naar problematische schulden in Nederland. Door corona zagen we dat het betaalgedrag van bedrijven versloft en dat veel huishoudens niet zijn voorbereid op een crisis.
Nieuw: debiteurenbeheer uitbesteden
Het was een bevlogen jaar waarbij goed debiteurenbeheer nog belangrijker is geworden voor ondernemers. Maar veel ondernemers vinden debiteurenbeheer niet leuk, geven het geen prioriteit of hebben er te weinig tijd voor. Wij hebben daarom in september een nieuwe dienst gelanceerd: debiteurenbeheer uitbesteden! Wij koppelen uw systeem aan dat van ons en wij volgen op een professionele wijze uw debiteuren op. Zo heeft u er geen omkijken naar, maar worden rekeningen wel betaald.
Bent u geïnteresseerd om uw debiteurenbeheer uit handen te geven? Willems Gerechtsdeurwaarders & Incasso uit Utrecht heeft diverse certificeringen en staat voor een hoge kwaliteit dienstverlening. Neem contact met ons op voor een kennismakingsgesprek.
Op naar een (financieel) gezond 2021
Laten we hopen dat in 2021 de rust weer terugkeert en dat iedere ondernemer weer zijn passie kan uitoefenen. Namens het team van Willems Gerechtsdeurwaarders & Incasso uit Utrecht wensen wij u een gezond 2021. Wij staan in het nieuwe jaar natuurlijk weer klaar om u te helpen met uw openstaande vorderingen!